Trainingen

Trainingen

27, Oct

De eerste dinsdag, woensdag en donderdag in september beginnen de trainingen veldrijden bij RETO op ons eigen veld 9 bij het clubhuis. De trainingen gaan door tot eind januari. Kijk op de kalender voor de exacte data, door vakanties, feestdagen en wedstrijden vallen er altijd een paar trainingen uit.

Op de dinsdag vanaf 18:00 tot 19:00 is er een training voor de jeugd t/m 14 jaar, jongens en meiden. Hier zal vooral de basis kennis en kunde van het veldrijden worden getraind en veel techniek training gedaan worden. Zoals het van de fiets afspringen in verschillende situaties. Het opspringen van de fiets. De fiets schouderen en vervolgens bv een trap oplopen. Bochten techniek. Door zand fietsen. Heuvels op en af, schuine kanten rijden, modder, startjes oefenen, etc.

Op de dinsdag van 19:00 tot 20:00 is de training voor iedereen vanaf 14 jaar en ouder die een intensieve veldrij training willen met minimale uitleg, dames en heren. Na een warming up rijden we 3x10 minuten een groot parcours op wedstrijd snelheid.

Op woensdag vanaf 19:00 tot ongeveer 20:30 is de training voor gevorderden, dames en heren. Deze training is open voor iedereen die al veldrij ervaring heeft en de basis van het veldrijden al onder de knie heeft, denk aan van de fiets af en op springen, de fiets schouderen, etc. Iedereen vanaf 14 jaar en ouder kan hieraan meedoen.

Op de donderdag vanaf 18:00 tot 19:00 is er een training voor de jeugd t/m 14 jaar, jongens en meiden. Hier zal vooral de basis kennis en kunde van het veldrijden worden getraind en veel techniek training gedaan worden. Zoals het van de fiets afspringen in verschillende situaties. Het opspringen van de fiets. De fiets schouderen en vervolgens bv een trap oplopen. Bochten techniek. Door zand fietsen. Heuvels op en af, schuine kanten rijden, modder, startjes oefenen, etc.

Op de donderdag van 19:00 tot ongeveer 20:30 is de training vanaf 14 jaar en ouder, dames en heren, die de basis van het veldrijden wil leren. Hier zullen we trainen op de basis, zoals het van de fiets afspringen in verschillende situaties. Het opspringen van de fiets. De fiets schouderen en vervolgens bv een trap oplopen. Bochten techniek. Door zand fietsen. Heuvels op en af, schuine kanten rijden, modder, startjes oefenen, etc.

Enkele tips:

  • Met een MTB ben je ook welkom, als je vering hebt die je "op slot" kan zetten is dat een goed idee.
  • Pomp je banden niet te hard op. een prima uitgangspunt is ongeveer 2 bar voor en achter. Afhankelijk van het terrein en je gewicht mag het iets meer of minder zijn.
  • Aan te raden geen bidon houder op de fiets te hebben, deze kan in de weg zitten met het schouderen van de fiets. Neem wel een gevulde bidon mee.
  • Zorg dat je fiets op orde is, goed werkende remmen, banden met voldoende profiel, goed afgesteld schakel systeem, etc.
  • Helm verplicht

Vorige bericht