Trainingen

Woensdag 5 september beginnen de trainingen veldrijden weer bij RETO op ons eigen veld 9 bij het clubhuis. Dit jaar gaan we 3 trainingen geven.

woensdag 5 september vanaf 19:00 : gevorderden vanaf 14 jaar, meiden/ jongens/ dames/ heren.

Donderdag 6 september vanaf 18:00: Jeugd tot 14 jaar, meiden / jongens.

Donderdag 6 september vanaf 19:00: beginners vanaf 14 jaar, meiden / jongens / dames / heren

Op woensdag vanaf 19:00 tot ongeveer 20:30 is de training voor gevorderden onder leiding van Tom van Braak. Deze training is open voor iedereen die al enige veldrij ervaring heeft en de basis van het veldrijden al onder de knie heeft, denk aan van de fiets af en op springen, de fiets schouderen, etc. Iedereen vanaf 14 jaar en ouder kan hieraan meedoen. Dus ook dames en heren.

Op de donderdag vanaf 18:00 tot 19:00 is er een training voor de jeugd t/m 14 jaar onder leiding van Thanas Stefanes. Hier zal vooral de basis kennis en kunde van het veldrijden worden getraind en veel techniek training gedaan worden. Zoals het van de fiets afspringen in verschillende situaties. Het opspringen van de fiets. De fiets schouderen en vervolgens bv een trap oplopen. Bochten techniek. Door zand fietsen. Heuvels op en af, schuine kanten rijden, modder, startjes oefenen, etc.

Op de donderdag van 19:00 tot ongeveer 20:15 is de training onder leiding van Thanas Stefanes voor iedereen vanaf 14 jaar en ouder die de basis van het veldrijden wil leren en de training op woensdag nog net even te zwaar en te lastig is. Hier zullen we trainen op de basis, zoals het van de fiets afspringen in verschillende situaties. Het opspringen van de fiets. De fiets schouderen en vervolgens bv een trap oplopen. Bochten techniek. Door zand fietsen. Heuvels op en af, schuine kanten rijden, modder, startjes oefenen, etc.

We maken dus geen onderscheid tussen dames en heren. Gevorderden kunnen op de woensdagavond trainen, beginners of de mensen die wat rustiger aan willen doen, kunnen op de donderdagavond meedoen.

Enkele tips voor beginners.

  • Met een MTB ben je ook welkom, als je vering hebt die je "op slot" kan zetten is dat een goed idee.
  • Pomp je banden niet te hard op. een prima uitgangspunt is ongeveer 2 bar voor en achter. Afhankelijk van het terrein en je gewicht mag het iets meer of minder zijn.
  • Aan te raden geen bidon houder op de fiets te hebben, deze kan in de weg zitten met het schouderen van de fiets.