Specialized en Reto Arnhem bundelen de krachten

Fietsfabrikant Specialized en RETO- Arnhem (Ren- En Touristenclub Oosten) gaan nauw samenwerken. Een bijzondere rol in de samenwerking is weggelegd voor Specialized verkooppunt Fietsspeciaalzaak Roelofs, die mee in het project stapt.

Fietsfabrikant Specialized is momenteel druk met de verhuizing van zijn Europees hoofdkantoor van ’s-Heerenberg naar Arnhem. Aangezien Specialized zich niet gewoon ergens wil vestigen, maar actief wil deelnemen aan het sociaal leven, ging de fietsfabrikant op zoek naar lokale partnerships. Een eerste stap die het Amerikaanse fietsenmerk daarin zet is de samenwerking met RETO, de Arnhemse Ren- en Toervereniging die in 2020 zijn honderdste verjaardag viert. Specialized wordt - in samenwerking met Fietsspeciaalzaak Roelofs - niet alleen sponsor van RETO, de fietsfabrikant en de wielervereniging gaan ook op andere vlakken samenwerken. “We zijn verheugd met deze samenwerking. Vanuit Specialized zullen we RETO bijstaan bij de organisatie van evenementen, maar ook op het vlak van PR en marketing. Daarnaast gaan de RETO leden gebruik maken van onze custom fietskledinglijn en vinden we in Fietsspeciaalzaak Roelofs de perfecte partner om deze samenwerking met RETO tot een succes te brengen”, aldus Thom Van Dulmen, Marketing Manager Dutch Spoken Market bij Specialized. RETO-voorzitter Arjan Pijnenburg is alvast blij met de nieuwe partners van de Ren en Toervereniging.
“We hebben in Specialized en Fietsspeciaalzaak Roelofs partners gevonden die RETO op veel gebieden kunnen ondersteunen. Zo zullen we de handen in elkaar slaan voor de organisatie van activiteiten en de creatie van faciliteiten die passen bij de huidige en toekomstige wensen van de club”, aldus Pijnenburg.

Voor meer informatie over de samenwerking kunt u terecht bij Arjan Pijnenburg (voorzitter@reto-arnhem.nl), Thom Van Dulmen (Thom.vandulmen@specialized.com) en Fietsspeciaalzaak Roelofs (info@fietsspeciaalzaakroelofs.nl).

Over Specialized
“Wij zijn fietsers - een feit dat al sinds 1974 de basis vormt van elke beslissing die we nemen. Toen er nog geen kwalitatief hoogwaardige fietsbanden op de markt waren, gingen we zelf aan de slag om ze te ontwikkelen en te produceren. Toen mensen met cruisers door de modder wilden rijden, maakten we de eerste productie-mountainbike. Toen wielrenners sneller wilden gaan, investeerden we in carbon en bouwden we onze eigen windtunnel. En toen we vaststelden dat sommige kinderen moeite hadden om zich op school te concentreren, hebben we de Specialized Foundation opgericht om hen te helpen door ze te laten fietsen. Specialized. Gemaakt voor fietsers, door fietsers.”

Over Roelofs
“Fietsspeciaalzaak Roelofs werd opgericht in 1924. In de voorbije 96 jaar bouwden we ons assortiment zorgvuldig uit en breidden we onze werkzaamheden uit met extra service en handige diensten, zoals bijvoorbeeld het aanmeten van een juiste fietspositie. We proberen je wielerervaring zo goed mogelijk voor te bereiden, zodat je veilig en vol plezier de weg op kunt. We worden dan ook gekenmerkt door innovatie, verbondenheid met de klant en een grote passie voor de fiets. In onze collectie vind je allerlei soorten fietsen in alle maten en kleuren. Racefietsen, mountainbikes, elektrische fietsen, kinderfietsen en vouwfietsen.”

Over RETO
“Opgericht op 24 oktober 1920 als “Ren En Toeristenclub Oosten” is RETO al honderd jaar een vereniging voor iedereen. RETO heeft zich de afgelopen periode echter snel ontwikkeld. In het begin van de jaren negentig telde de vereniging 165 leden die je kon opdelen in 75% toerfietsers en 25% wedstrijdrijders. Inmiddels telt RETO ruim zeshonderd leden (10% jeugd, 10% dames, 30% wedstrijdrijders en 50% toerfietsers) en zijn we actief in alle takken van de wielersport (wegwielrennen, veldrijden, mountainbiken en baanrennen). De harde scheiding tussen toerfietsen en wedstrijdrijden is verdwenen. Om dit allemaal in goede banen te leiden hebben we in Specialized een partij gevonden die RETO op veel gebieden kan ondersteunen. Zo zullen we de handen ineenslaan voor de organisatie van activiteiten en de creatie van faciliteiten die passen bij de huidige wensen van de club.”

Vorige bericht Volgende bericht